tinric

Alla inlägg under juli 2013

Av Tina - 31 juli 2013 16:30

Hjälp!

Wega har skrivit ett hotbrev!


Mamma - I leken fattar du väl...   

 

Av Tina - 30 juli 2013 16:30

Det var länge sedan det var hundbusbilder i bloggen - måste genast åtgärdas
På promenad - Leia tränar någonting med två glada hundar
Hemma i trädgården är det så fint och det växer så det knakar överallt!


Av Tina - 29 juli 2013 16:00

På Furuvik köpte vi lite fina stenar - den här ser ut som kola, och är Leias favorit!

Den är så där len och lagom stor och härlig, att man liksom vill hålla i den hela tiden   

Djuren har kommit tillbaka, efter sommarlovet, till "vår" 4H-park, så vi gick dit för att kolla läget.

Hemma hos oss finns det just nu, en himla massa luktärter - himmelskt!

Dessutom hade de här en så härlig färg, att de fick flytta in

God grillmiddag med familjen, som avslutades med tjejernas favorit - Mariekex med grillade

marshmallows mellan mmm


Av Tina - 28 juli 2013 11:45

En heldag i Furuvik, med Farmor och Farfar.

Vi hade jättekul, och hann med precis allting tror jag.

Vi startade med glad dans utanför ingången, kollade in alla djuren, picknickade och tävlade

och tipsrundade på Lejonen och Björnarnas ö, vi åkte karusell så det bara brakade och så

avslutade vi med att åka vattenrutsch och bada i poolen -  en superhärlig dag och hela

familjen var verkligen helnöjda.

 

 Ut på ön där barntvprogrammet Wild Kids spelas in.         

Vi måste så klart köra en tävling - jättepussel - perfekt!

Mysig picknick precis vid vattnet. Vår knasiga Farmor tycker hon har kommit på världens bästa idé...

hon käkar ribs, me plasthandskar... hmmm jaa, hon gör väl som hon vill, men jag skulle inte vilja

göra samma...

Jaha Wega, nu är vi mätte och glada och vart går vi nu?
Jo, nu blir det skrikfest!!!

"Vi vill åka själva"

Nu - badning och vattenrutsch!!!
Glada och nöjda och trötta - tack för idag!
På vägen till Furuvik, åkte vi förbi dessa - vad sjutton är detta???

Av Tina - 26 juli 2013 13:15

Jag har haft ganska många kurser i Rallylydnad vid det här laget.

Väldigt många hundar, har tränat med sina mattar och hussar

och varit superduktiga. Några har skaffat sig flera tjusiga titlar, och andra tränar

Rally, mest varje dag, bara för att det är roligt och det tycker förstås jag är

jättejätteroligt!



På måndag 19/8 startar jag en Rallykurs - Fortsättningsklass,

för den som gått Nybörjarkursen och som vill träna på nästa klass.

Antingen du har tävling som mål, eller "bara" vill göra någonting roligt

med din hund, och samtidigt få flera nya moment att "krydda" era

promenader med.


Jag har redan några föranmälningar till den här kursen, men det finns

några platser kvar.

Anmäl dig  via min hemsida, om du vill ha en plats.


Vi ses!


  

Av Tina - 26 juli 2013 13:03

Svisch säger det, och så plötsligt känner man att sommaren är på väg mot sitt slut...

nästan innan den ens riktigt börjat.


Så käns det alltid tycker jag, men jag vet att det inte alls är sant.  Det var bara för att jag var tvungen att börja skriva in lite saker i almanackan - som gapat ganska tom sedan i juni - som den där känslan kom över mig - att snart är det slut...

Den här sommaren har dessutom hittills, bjudit på fantastiskt väder, och det är i alla fall inte jag borskämd med.


Freddan jobbar och jag och  alla mina tjejer bara går omkring och myser.

Vi åker på utflykter hit och dit, stannar på en fika lite här och där, promenerar med hundarna

tidigt och sent, långt och kort och ibland inte alls, badar och åker båt och bara njuter – helt underbart lyxigt!

Men nu är det dags att planera inför hösten.

Eller planera och planera föresten – insåg nyss att så där värst mycket planerande kan jag inte ägna mig åt än på ett tag.


För min del kommer hösten att  innebära en knäoperation – hur läskigt är inte det?!

Jag är livrädd för sjukhus och personalen som jobbar där, men efter att ha haft ett trasigt korsband i lite mer än tre år, så har jag faktiskt tjatat mig till en operation – hjälp, undrar om jag är riktigt frisk i huvudet?!


Jag har ingen aning om ifall jag är helt återställd på några veckor, eller om det tar flera månader. Doktorn säger att det tar minst ett halvår, andra säger att det tar tre månader – jag hoppas de andra har rätt.


Hur som helst, så vågar jag inte planera in några kurser efter operationen, men nu, när jag äntligen har ett datum för operationen, så ser jag att jag i alla fall hinner med en, kanske två, kurser innan det är dags.


 Mer om det alldeles straxt!


Av Tina - 25 juli 2013 11:30

Med alla tjejerna ute i skogen - Wega är skitsur - hon blev rädd för en yttepyttesnok, och när

jag sa att hon inte behövde vara rädd, så blev hon skitsur...

Cool kotte, av ett träslag jag inte kommer ihåg, men fin är den
Glasspaus efter skogspromenaden, och Wega är glad igen
Varma hundar
Vi avslutade dagen hemma, med kräftor!

Av Tina - 24 juli 2013 11:30

En sväng till Adelsö, och lite kusinhäng i solen


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards