tinric

Alla inlägg under november 2010

Av Tina - 28 november 2010 22:45

Oj vad länge sedan det var vi träffade Ärtans lilla Myra!

Men idag var det dax - Maria och Matthias bjöd på fika och valpträff!

Ärtan blev väl inte direkt överförtjust, men jag tyckte det var mysigt!

  

Sååå häftigt! Jag tycker att hon är sig väldigt lik fortfarande!

Supersöt är hon - och jag tror inte bara jag är partisk i det här fallet.

Vi började med att Mormor Vera, Mamma Ärtan och så Barnbarn/Dotter Myran, fick träffas utomhus - inget bra fotoväder, och de flesta bilder blev helkass, men jag visar några av dem ändå...

Det känns som igår, när jag kröp runt på golvet och fotade en liiiten

hund så ofta jag kunde, men... det var inte i går, det ser man tydligt.

  

Det var jättemysigt att träffa lillskruttan och hennes härliga matte Elin.

Hoppas vi snart ses igen!

Av Tina - 27 november 2010 22:39

Först - valpkurs!

Vilka duktiga hundar och vilka duktiga förare -vilket härligt gäng! Idag var det lite kallt, det var snö överallt och det gjorde att hundarna visade lite nya sidor - de utvecklas och växer så det knakar, både i huvudet och i kroppen och det är superkul att få följa det på lite närmre håll -  jag är valpsugen - ordentligt - men Freddan drar förnuftigt i handbromsen.

Sen... handla lite julblommor och  lite annat, sen åkte jul-lådan fram och jag och tjejerna fixade och grejade här hemma.

Av Tina - 26 november 2010 13:02

Det har snöat oavbrutet i minst två dyng - nu räcker det tycker jag!

Hur som helst så var vi ute i snön, och hundarna tyckte i alla fall att  

det var toppen.

                       

Tänk att det ska vara så svårt att fota en svart hund mot vit snö när det

inte har blivit riktigt ljust ute...

Väl hemma igen, var det dax att träna på veckans läxa

- jag tränar och tränar och tränar och nu kanske Ärtan

faktiskt har fattat vad det är jag vill att hon ska göra.

Hela däremot - hon är mest frustrerad och börjar skälla...

Att träna hund är ju jättekul, men ibland känns det lite som det ser ut på

den här lilla glada filmsnutten    Tack lillebror för den!

Senare idag blir det framplockning av julgrejerna och kanske lite

glöggdrickning kan vara på sin plats.

Trevlig Helg!

Av Tina - 24 november 2010 11:51

Sagt och gjort - skogspromenad i dag, för att komma undan från den elaka blåsten.

Klickerkurs i går - fantastiskt kul!

Ärtan var jätteduktig - vad annars - och vi fick i läxa att till nästa gång, lära hundarna att utföra ett naturligt beteende på kommando. 

Jag och Ärtan valde en fnysning att jobba vidare med. Svårt så klart, men superkul.

Har tränat ett pass idag redan, både med Ärtan och Hela, men ännu är det inte läge att lägga in något kommando, för någon av hundarna, men det kommer ska ni se.

Av Tina - 23 november 2010 16:02

I morse när jag tittade ut, så såg det rätt varmt ut, men oj vad fel

jag hade. Ut med hundarna på en stor äng - helt fel val av

promenadväg märkte jag. Det blåste så jag höll på att blåsa bort. Det sved i huvudet, öronen och kinderna, och jodå, jag hade faktiskt mössa på mej, men i morgon blir det skogen.

Håller på att bli förkyld, har ett knä som är trasigt och inget av mina

knän gillar kyla så värst - känner mej lite eländig och gnällig helt enkelt...

Men avslutningen på dagen blir säket magisk - idag är det första gången på min och Ärtans klickerkurs, så nu  tar jag snuvan och knäna till köket och sätter fart med att skära korv och köttbullar i "träningsstorlek"   

Av Tina - 22 november 2010 11:09

Kletig snö på tvären - ingen favorit precis... och bilderna blir ur-trista...

Idag hade vi date med Dibbe - Dvärgpinschern. Han har inte träffat Hela och Ärtan tidigare, men nu var det alltså dags.

Dibbe är en supersnabb liten pigg och glad hund, men den sidan ville han inte riktigt visa idag - han tyckte att mina hundar var som bäst, när de var kopplade... Både Ärtan och Hela gjorde sitt bästa för att charma honom, men han tyckte det var skönast att sitta i korgen under sin lill-mattes barnvagn    Hela gjorde likadant när hon var liten och tyckte det blev lite för mycket av det goda - men ganska snabbt blev just den platsen för liten för henne. Dibbe däremot, han kommer att kunna sitta där hela livet, eller i alla fall några år till, tills hans lill-matte inte vill åka vagn mer.

Inte en enda bild tog jag på honom där han satt - kanske får jag tillfälle en annan, lite ljusare dag...

Av Tina - 21 november 2010 22:26

För rätt så länge sedan nu, så fick jag ett gäng bilder på

Ärtans fina pappa "Lillen".

Tänkte att ni skulle få ta del av dem nu..

Vilken livsnjutare han verkar vara - precis som sin dotter!

 - Tack för bilderna Nina!

                  

Av Tina - 21 november 2010 21:30

Sovmorgon, bus i skogen med barn och hundar, medan min prins jobbade med att dra värmerör i källaren. Sen köpte vi proffs-deg med oss hem, och när prinsen jobbat klart, så körde årets första peppris-bak igång!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards