tinric

Alla inlägg under maj 2013

Av Tina - 29 maj 2013 12:00

Leia tränar lite med Hela...

Hela blir lite väl taggad när det ska tränas, så hon rivs, bits när hon ska

få sin belöning och så tror hon alltid att hon vet vad det är man vill att

hon ska göra, så det går ofta fort och fel, men Hela tycker

att det är kul, och vi med, och det är väl huvudsaken   



 

Jag tränar lite med Ojsan och viljan är det inga större fel på   



 

Av Tina - 28 maj 2013 11:30

Det var Match Show på SBK i Kista och jag, Ojsan och Ärtan passade på att åka dit för att mingla

lite. Vi plockade upp Ragge och Ojsans syster Kira på vägen och väl där, träffade vi ett gäng

glada människor.

Ärtan blev helt knasig av att vara på klubben så jag hade fullt upp med att hålla henne och Ojsan

på mattan och säkert missade jag att hälsa på flera kända ansikten, så jag får väl hoppas att

de klarade sig utan mitt hej helt enkelt, eller så blir jag kallad för snorkfröken, men det får

jag väl ta i så fall antar jag   .

Intensivt och ganska kort blev det. Fotade liiiite när hundarna lugnat sig en aning och han med att

bli bjuden på supergott fika och lite snick snack med nya och gamla vänner.


Själva utställningen såg inte inte mycket av och nej... fråga inte om reglerna, för de orkade jag

inte ens försöka förstå. Det var en lagtävling i utställning hur som helst och det gick väl inte så där

jättebra för de Staffar jag såg på, men en trevlig tillställning i kvällssolen var det i alla fall.


Min fina Ojsan



Kira - Ojsans kullsyster



Maria Nordin har tagit bilden på Ragge & Kira, Cecilia & Nils och mej & Ojsan. Tre glada O2 syskon.



Några som fastnade på bild var Fanny och hennes supersöta lilla Ellie.


 

Av Tina - 25 maj 2013 12:30

Jag och alla mina tjejer gick på promenad i solen


Ojsan var både grön och gulfläckig när vi kom hem


Hela älskar att svalka sig med ett bad, efter en varm promenad. Ojsan undrade vad hon gjorde

för kul, men kom sedan på att det kanske inte alls var så där jättekul...


När Hela badat klart, så satte jag ner Ojsan i vattnet en stund. Hon tyckte väl det var så där...

och efter kanske två steg i vattnet så hoppade hon sanbbt upp ur badet


Wega är i alla fall ingen badkruka



Av Tina - 24 maj 2013 12:15

Medan Leia red, så busade jag, Wega och Ojsan på Mälarö Brukshundklubb.



 

Av Tina - 23 maj 2013 12:15

Förra veckan var det avslutning på tre kurser.

Sist ut var Rallylydnaden på torsdagar.

Lite regn, lite sjuka hundar, lite bortresta mattar och lite annat strul, vilket

slutade med att det var hela två     ekipage på plats.

Duktiga som bara den var de i alla fall, och tävlings och träningssugna.

Vi får se om det blir en Rally-fortsättningsklasskurs i höst- hoppas på det.

Nu ska vi leta tävlingar i Nybörjarklass att vara med på   


Emilia och Hedda


Anna och Nero


 


Av Tina - 22 maj 2013 22:49

Titta här va!

Ojsans öron har lagt sig rätt igen, och jag är självklart väldigt partisk, men jag tycker att hon

är supersöt!  


Här är Världens bästa och finaste Ärtan! 

Med ett hjärta av guld och tålamod av guds nåde, är hon en helt fantastisk vän, och just nu, även min ovärderliga högra hand, då hon är en helt underbar valpuppfostrare och lekkamrat   


Någon växer så det knakar!


En sekund innan det riktiga buset startar!


Nä, nu tar vi paus!

Ärtan är väldigt tydlig, och Ojsan köper det direkt, hittar en liten träbit och sticker iväg och knaprar lite på den, för sig själv.


Min fina fina Ojsan!



Av Tina - 21 maj 2013 22:45

Stafett på kursavslutningen på Vardagslydnadskursen.

Lite suddiga mobilbilder, men det struntar jag i känner jag   

Denny och Hedda (Ärtans fina barnbarn) i bakgrunden, och Johan och Gutten, jobbar på fint tillsammans.


Andreas och Bubba


Olle och Dixie. Min fina Ärtan, är föresten Dixies faster   


Nyklippta Max (kursens enda icke-Staffe) är superduktig


Niklas och Ozzy, kämpar med tröjan som ska på och av flera gånger


Full fart.


Jättefina blommor och gullilgt kort fick jag, från Gutten och hans familj - Tusen Tack!   



Av Tina - 21 maj 2013 22:30

Min vita lilla fina far runt som ett jehu, och hon ser ut som om hon ler, nästan hela tiden   


Lite trött och varm


Ingen idé att så några gräsfrön här tror jag...


Otroligt nog, har min lilla hjälpreda, inte brytt sig om att försöka gräva upp potatisarna vi satte

för ett tag sedan, och nu börjar de växa.



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards