tinric

Alla inlägg under februari 2012

Av Tina - 29 februari 2012 12:15

Vi har ju fyra stycken söta mustjejer som bor hos oss nu för tiden.

De är jättesvåra att fota, för de rör sej precis hela tiden!

Vet inte hur många bilder jag har kastat med mer eller mindre suddiga möss, men supersöta är det alltid, och några bilder har jag lyckats ta i alla fall.

Trångt är bäst, tycker mössen. 

Av Tina - 29 februari 2012 12:00

Jag tror faktiskt att jag har Norra Europas sötaste hund!
Prinsessan 
Hela fick också lite accessoarer, fast hon tycker inte det är så där jättekul... 
Silly face

Hela har fått lite fler gråa hår på nosen - lilla skruttan

Av Tina - 28 februari 2012 14:30

Hittade en liten filmsnutt som jag spelade in för ett tag sedan!

Sol, snö, kallt och härliga hundar!

Av Tina - 28 februari 2012 14:00

Hela älskar att jaga och äta snöbollar - Det får hon inte för mej, men hon tror att det borde gå att övertala Wega... 
Godisletning på gång 
Det är inte bara Ärtan som kan klättra i träd 
Vi drog till stallet senare på eftermiddagen - Leia hade en lektion att rida igen.

Av Tina - 26 februari 2012 17:30

Leia filmade när jag hoppade sist.

Jag vill att hoppningen ska ske på mitt sätt, och

hästen "Mattsson", vill att det ska ske på hans

sätt - det blev rätt bra till sist,

- det här är inte de bästa sprången   men kul hade vi.



 

Av Tina - 25 februari 2012 13:15

Varför är det inte fler timmar på ett dygn?

Nu hittade jag lite tid i alla fall och så här har vi haft det hemma hos oss.

När det är halkigt ute så blir promenaderna inte så där jättelånga, och då måste vi hitta på annat, så att hundarna ska vara glada.

Hela får vara med hon också, men hon får inte hoppa lika högt som Ärtan. 
 Mössen hänger med och är lika söta som vanligt

Av Tina - 24 februari 2012 10:25

Promenad i halkan igen... och jag tror inte det finns någonting just nu, som gör mej på så himla dåligt humör...

Hela är ju fullkomligt panikslagen när det är halkigt ute - hon är bara livrädd att halka och göra sej illa, och visst, jag förstår henne, men för i h-vete... 

Om hon bara kunde gå där jag går, så skulle det gå jättebra, men icke.


Hon betér sej som om hon vore helknäpp!

Ena sekunden står hon stilla och darrar, nästa rusar hon iväg rätt över massor av halkig is, och nästa sekund hukar hon sej och travar snabbt som bara den, iväg åt rakt motsatt håll, än vad jag och Ärtan går åt.

Kopplar jag henne så blir det ännu värre - då drar hon hysteriskt snett framåt, utåt och går inte att få kontakt med - blääää!


Det slutade med att jag fick gorma åt henne, för att hon skulle gå åt mitt håll, och så gick jag tillbaka till bilen och lämnade henne där ett tag, för att ta en egen promenad med Ärtan (som har sjukt mycket spring i benen), och då blev jag genast på mycket bättre humör. Tack Ärtan!


Nä, nu vill jag ha vår, fort som bara den +1grader i morse -heja heja heja!

Tror Hela skriver under på det hon med. 

Vad händer i helgen då...

Ingen ridning i alla fall, för jag ska gå på kurs på Hundstallet hela helgen - det blir nog kul - jag hoppas på det i alla fall!


Trevlig Helg!

Av Tina - 21 februari 2012 23:45

I går var det avslutning på årets första Valpkurs, och idag avslutades Vardagslydnadskursen. Idag hann jag ta lite bilder på gänget också - kul.

Vi har förmånen att få använda Ullas Hunddagis under årets kalla månader - guld värt när det är halkigt, iskallt, blåsigt och kolmörkt utomhus.

Här är det "examensprov" på gång.                    
Lite förberedande träning innan vi kör igång med Bowling, konstigt och ovant sa hunarna, men med lite träning kan det nog bli en och annan strike tror jag.  

Titta vad jag fick! Massor av branslang till hundarna att tugga, bita och dra i!

Tusen Tack Frida, hundarna har haft tuggfest här hemma och bara lyckats knapra bort några få små bitar - nu sover de som stockar - toppen!

Nästa vardagslydnadskurs startar den 8/3 på Ullas Hunddagis.

Det finns fortfarande platser kvar. Mer info hittar du på min hemsida Välkommen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards