tinric

Alla inlägg under september 2014

Av Tina - 28 september 2014 23:45

Söndag i stallet, och jag och fina Blanchan hade kul ihop.


 

Av Tina - 27 september 2014 23:30

Wega fyllde åtta för jättelänge sedan, men då ville hon vänta med kalaset tills vi kunde vara

utomhus - vilken himla tur att det inte varken spöregnade eller var iskallt idag då.

Hundtema på kalaset var beställt, och så blev det.


Av Tina - 23 september 2014 23:30


Ingen dimma idag, men himla kallt istället


    

Av Tina - 22 september 2014 23:30

Dagen började med en dimmig promenad med mina fina fyrbeningar
Sedan hämtade jag en ny fyrbening till familen - söta lilla Glarre

och på kvällen var det dags att träffa mitt härliga och duktiga rallygäng


Av Tina - 21 september 2014 23:15

Efter min vanliga lektion är det Wegas tur att rida, och då passade jag och Leia på att

rida ut en sväng. Ullis behövde sträcka lite på benen, så Leia hjälpte mig att hämta henne

från hagen.

Sedan red vi ut en sväng, jag tog jag hand om Ullis och Leia red på Missing - Vilken lyx!

Efter vårt ridpass har Wega också ridit klart och det är det hennes tur att hjälpa mig att ta

Ullis till hagen.

Självklart kör Ullis sin klassiker efter arbetspasset
Vad hände sen... värsta spöregnet... men då var vi hemma igen

Av Tina - 20 september 2014 22:30

Dressyrtävling i stallet.

Wega tävlar i Debutantklassen, Leia i L:C och jag i L:B.

Wega var först ut med Tarzan.

De var superduktiga och klarade av programmet fint, och då får man rosett så klart!

Att hon red med bruten tå gjorde inte bedriften sämre   

Ärevarv
En stolt pappa, som fick äran att bära rosetten
Sedan var det Leias och Freddys tur

Så fin och så glad innan ritten, och efteråt - helt förkrossad...

Det gick inte bra alls, och trots att Leia kämpade på mer än väl, så ville inte Freddy riktigt göra

som hon ville... ibland är det tufft, men jag var så klart stolt som en tupp, att hon kämpade sig

igenom hela programmet,   trots att det inte alls blev som hon tänkt sig.

Men... jag tror hon kommer igen, nästa gång starkare än någonsin.

Väldigt väldigt fina var de i alla fall   

Så var det då min tur.

Jag red Candle, som jag inte ridit på ett år eller så - vi var inte helt sams i galoppen, men

när jag ridit klart kände jag mig rätt nöjd ändå.

Jag väntade mig inga högre poäng, och definitivt ingen placering, så döm om min förvåning,

när  jag får veta att jag vunnit klassen   

Extra roligt, då jag endast tävlat i dressyr en gång tidigare.

Jag vann då med, och det var 25 år sedan   

Liten filmsnutt från framridningen - jag kämpar med galoppen...

Av Tina - 19 september 2014 22:30

 

Av Tina - 18 september 2014 22:15

En vanlig dag startar med hundpromenad i blött gräs

Sedan fyndade jag en jätteförpackning med bikarbonat, som jag tar ca en msk av och lägger

i tvättmedlet som jag tvättar hundfiltar och hundhanddukar med - då luktar de bara rent när

maskinen är klar - perfekt!

Leker man som en galning ute i nyklippt gräs, och dessutom är begåvad med vita tassar... ja

då kan det bli så här piffigt...


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards