tinric

Alla inlägg under oktober 2010

Av Tina - 31 oktober 2010 00:00

Olika aktiviteter här i stugan idag.

Av Tina - 30 oktober 2010 00:00

Jaha, och så här hade vi det idag

and that's all I have to say about that.

Av Tina - 28 oktober 2010 21:54

Idag har jag haft mysdag med min mamma -lite shopping, lunch och fika - tusen tack för idag, världens bästa mamma!


Ärtans tass läker jättefint, men hon gillar inte alls att ha bandage om hela tassen, så det plockar hon av sig så fort jag tittar bort...

Mitt knä har inte fått vila alls i dag - känner det nu på kvällen, med lite tur får det vila lite i helgen.

Nu ska jag tillverka en kjol med en stor spindel på till Wega - ett spindeldiadem är klart - Halloween är kul tycker både jag och mina tvåbenta tjejer.

Av Tina - 27 oktober 2010 22:04

Vad är det som händer... Ättestupa nästa kanske?


I går åkte jag och hundarna till Peggy.

Kallt, sol, frost, många hundar, stor kohage -kossorna var lååångt bort i ena hörnet, så vi slapp träffa dem. Alla hundar kom bra överens och sprang runt som galningar.

Vilket upplägg!

Men...

Plötsligt tycker Hela att hon ska spänna sig lite mot Peggys Labbe-tik, hon tar några steg i hennes riktning, ångrar sig sedan och vänder om, men då har Jullan (tysk jaktterrier) märkt att något kanske kunde vara på gång, så hon springer mot Hela, Ärtan springer åt samma håll, och  pang, så blir Jullan sur på Ärtan, flyger på henne, och Ärtan svarar förstås!


Jag skriker till Ärtan att sluta, och tar några snabba steg mot bråkstakarna - trampar snett med onda vristen, klarar vristen men skit - knäet hoppar nästan ut led, men det har jag inte tid att tänka på. Får tag i Ärtan som snabbt släpper Jullan - Jullan släpper inte, utan håller ett fast tag mitt fram i bröstet på Ärtan (tur att hon bara höll stilla känner jag) - Peggy fick loss henne snabbt och ingen större skada skedd på hundarna - Några röda märken på Ärtan bara (Jullan har mer päls, och den är svart, så hade hon några märken, så såg vi inte dem).


Jahapp, då får alla terriertjejerna gå i koppel ett tag då... sen släpper jag Ärtan igen och det går fint.

Men mitt knä är inte på gott humör, så jag vågar inte släppa Hela, om hon skulle sura igen, så vill jag kunna springa dit, och springa är inte aktuellt just nu. 

När vi kommer tillbaka till bilarna säger Ärtan att hon har ont i sin ena tass.   

Dra åt H-vete - den hårda marken och allt springande har slitit upp halva stora trampdynan fram - yttersta lagret är borta - jäklarns vilket svidsår... På med superfet salva, en mjuk papperstuss (hade inget bättre med mig) och tejp och hem till Peggy för härlig lunch, jag förtränger knäet medan vi sitter och har trevligt.


När jag ska åka hem känner jag att det är riktigt illa med knäet, och jaha, idag är det dubbelt så stor som vanligt, det går varken att böja helt, eller att räta ut, och jag fick hämta kryckorna för att kunna gå ut med hundarna.


Ärtan har fått flera bandagebyten sedan hon gjorde illa tassen. Bisalva i drivor, kompress, massor av bomull överallt och klibb-bandage (tassbandage är skitjobbigt) hon är en ängel och ligger blick stilla medan jag fixar tassen. Har skor som hon haft tidigare när hon varit skadad, men de var för små för att tassen med allt bandage skulle få plats, så det blev plastpåse på, när vi gick en kort promenad i förmiddags.


Suck alltså - hur mycket oflyt ska vi ha???

Hoppas både mitt knä och Ärtans tass mår bra om några dagar, men två veckor kanske är mer realistiskt tyvärr...

Men.. om man bortser från skadorna och brottningsmatchen, så hade vi en superhärlig dag ihop, jag och världens bästa Peggy.

Å vad gör då den här galna telefonen i detta inlägg??

Jo, för jag behöver bli lite glad, känner jag...

Den här bilden tog jag i somras - på beställning av Wega - Hon fick till sommaruppgift på dagis, att ta med sig en bild på någonting som gjorde henne glad, och då ville hon ha en bild av den här - och nog blir man glad av den!   

Av Tina - 25 oktober 2010 22:33

Tänk att jag gör så här varendaste höst/vinter...

Jag förtränger helt att jag behöver skrapa bilen innan det går att köra till skola och dagis, och att detta tar tid!

Suck, i morse fick jag kämpa ordentligt för att få upp bildörrarna dessutom, och jeeeklarns vilken seg is det var - på alla rutorna...

När barnen var lämnade så blev det en superskön promenad i frosten - hundarna var vilda, men blev lite ömma i tassarna märkte jag.

Hittade en otroligt optimistisk växt...

Jobbade hemma, hämtade barnen, åkte till simskolan,  hem igen, käkade middag, åkte till klubben och höll valpkurs i kylan och kolmörkret. Nu är det dax att sova känner jag...

I morgon tar jag och hundarna ledigt och åker till Peggy och hennes härliga gäng, det var så himla länge sedan och jag lääängtar!

Av Tina - 22 oktober 2010 23:30

Alltid lika kul att träffa en bunt med tjejkompisar - tror jag vinkade hej då till de sista tappra, vid 3-tiden, hur kunde klockan bli så mycket så fort???

Av Tina - 17 oktober 2010 23:15

Ute på promenad i kylan och solen med hela gänget.

Av Tina - 16 oktober 2010 23:15

Idag har vi firat mitt gudbarn, och tjejernas kusin Linnea -8år.

Linnea ville ha kalaset på landet, och så blev det. Efter korv-ätning ville vi röra på oss lite - ut i svamskogen! Det fanns hur mycket svamp som helst - jag och Wega plockade två bajspåsar fulla, medan hundarna for runt som galningar i skogen.

Sen gick vi in igen och käkade glass - härlig dag!

Sen... bar det av hemmåt, och så blev det svamprensning - inte lika härligt, men det hör till antar jag.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards