tinric

Alla inlägg under januari 2011

Av Tina - 31 januari 2011 23:04

Dagis har stängt idag, så jag och Wega drog till parken. Först åktes det skridskor, eller - mycket ramla, lite åka.

Sen kollade vi in Tuppen Erik och hans tjejer.

Vi hälsade på hästarna - hade nästan glömt hur rofyllt det är att lyssna på hästar som äter hö. Fåren, eller fåret - stod jag och klappade på kinderna hur länge som helst. Det finns flera får, men bara ett som kommer fram och gillar att bli klappat. Vilka vackra ögon det här fåret har, silver-rosa-blå-skimrande. Skulle gärna vilja visa det på bild, men vågade inte avbryta myset med att ta upp kameran.
Vi hann med lite slängkälke och massor av gungning också...
 ...innan vi gick hem och gosade lite med hundarna. Värsta lyxdagen! 

Av Tina - 30 januari 2011 22:30

Snowracer i värstingbacken, och efter det var i alla fall hundarna

rätt trötta.

Av Tina - 29 januari 2011 22:15

Först var vi ute och röjde lite i skogen

Sen kom Branco med delar av sin familj hem till oss och busade ett

tag - jättekul tyckte Ärtan. Hela - vår ordningsman - ville inte leka, men hon var ändå en rätt hygglig värdinna.

Av Tina - 28 januari 2011 10:24

Barnen friska, det är fredag, solen skiner och jag träffade Rex med hela hans fina familj ute på morgonpromenad - vilken härlig start på dagen!

På sluttampen av promenaden stannar en tankbil bredvid oss, där vi går och ut kommer en glad man som ler med hela kroppen och bara måste få hälsa på våra tre hundar!

Han har två staffar han också, varav en är hela tretton år!

Våra fina hundar är som vanligt inte svårflirtade, och bjuder "oljekillen" på ett gäng härliga staffepussar!

Som sagt, en härlig start på dagen!

Av Tina - 27 januari 2011 20:52

Solen tittade fram idag - och jag tog en rask promenad med hundarna!

Wega är fortfarande lite trött efter att ha varit sjuk, så hon fick vara hemma idag också, men för att jag skulle kunna promenera ordentligt så fick hon sitta i sin gamla vagn.

Tror förresten att den där grönläppade musslan kanske funkar på mina knän - idag värkte de inte alls, fast det var kallt ute   

Sen drog vi iväg och handlade lite och äntligen!!!

Jag hittade en stövelknekt!!!

Som jag har letat - både förra vintern och denna, och plötsligt så fanns den bara där - tjohoooo! Att man kan bli så glad för så lite!

Av Tina - 26 januari 2011 13:37

I dag stod det i min almanacka att vi skulle ha strömavbrott någon gång mellan 08 och 11. Fortum skulle mecka med nätet tydligen...

Jag avskyr strömavbrott!

Hemma hos oss är det nästan alltid någonting som går sönder då, och gärna någonting riktigt dyrt, tråkigt och stökigt!

Eller vad sägs om en frys, en eladapter och en router (både internet och hemtelefon) och som grädde på moset, precis innan jul - vår varmvattenberedare!

Så därför blev jag helt överlycklig idag, vid 11-tiden, när jag insåg att strömmen inte hade försvunnit alls under morgonen, och att ingenting hade gått sönder och att jag dessutom hade läst fel, så strömavbrottet skulle ha varit i går, men uteblev då med   

Av Tina - 25 januari 2011 12:28

Jag har en kursstart i Rallylydnad - Nybörjarklass, med start

på torsdag 3/2.

Kursen kommer att vara både inom, och utomhus på Ullas Hunddagis i Pampas - Det finns platser kvar på kursen!

Välkommen att anmäla dig via min hemsida tinric.com

Rallylydnad är en helt fantastiskt rolig hundsport. Den är relativt ny i Sverige och är än så länge en inofficiell sport.

Men... from 1/7 i år, får den officiell status och då går det att meritera sina hundar "på riktigt" även i denna gren.

Rallylydnad bygger på glädje, samarbete och kontakt!

Hund och förare går en bana med skyltar, varje skylt innebär att ekipaget ska utföra ett visst moment, på ett visst sätt. Det är endast 3-5 meter mellan skyltarna, vilket betyder att det aldrig blir några långa "transportsträckor", utan det är action, hela tiden. Dessutom får du prata med, och berömma din hund, medan ni jobbar ihop på banan - hur trevligt som helst!

I nybörjarklassen finns 30 skyltar = 30 moment.

Alla dessa moment går vi igenom, tränar på och sätter ihop i olika serier och banor. Eftersom Rallylydnad är en tävlingsgren - lär jag förstås också ut reglerna för sporten - vill du sedan tävla för att det är roligt - ja då gör du det, men Rallyn är fantastisk att använda sig av, för att "bara" skapa en bättre kontakt med, och för att aktivera din hund under era dagliga promenader!

Låter det kul?

Det ÄR kul - jag vågar faktiskt lova att du tycker det, och tycker du det är roligt, då har också din hund roligt.

Välkommen på kurs! tinric.com

och Nej - om du tränar tävlingslydnad, så går det väldigt bra att träna det parallellt -  den ena sporten förstör ingenting för den andra - faktum är, att tävlingslydnaden ofta förbättras, om du blandar in lite Rallyträning!

Av Tina - 24 januari 2011 20:45

Våååren - vart äääär duuuuu???!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards