tinric

Alla inlägg under maj 2014

Av Tina - 31 maj 2014 16:00

Hoppning stod på schemat, och eftersom det inte ville sluta regna, mer än korta stunder,

så var det för halt på hoppbanan - vi hoppade bana inne i ridhuset istället - det är lite

knepigt när det blir lite trängre än vad det är ute på hoppbanan, speciellt med en unghäst, 

men Blanch är superduktig.

Av Tina - 30 maj 2014 15:45

En härligt långhelg med hästar, hästar, hästar på mitt schema - jättekul!


Blanchan och jag och några glada vänner, tränade dressyr för Anna mitt på en himla regnig fredag.

Leia och Wega var med och  de pysslade lite med hästarna i stallet, medan jag red.

Kattungarna var så klart hur busiga och söta som helst

Av Tina - 29 maj 2014 23:00

Leia överraskade oss med att baka scones och fixa värsta lyxfrullan idag!

Någon håller på att bli stor!

Senare på dagen såg vi en film om hur man enkelt kan göra egen slush - så vi testade - med ganska gott resultat faktiskt!
        

Av Tina - 26 maj 2014 22:00

Avslutning på Rallykursen i kallt och blåsigt väder.

Gräset var i längsta laget för Bodil, men hon, och matte Mimmi, grejade det bra.

Barbro och Riko var superduktiga och Leia kämpade på med en överladdad Hela,

som fick rycka in,  när Ojsan var hemma med ett svidigt litet sår på ena tassen.

 

Av Tina - 25 maj 2014 23:00

Snygga hästar och söta små kattungar - det finns det i vårt stall   

Av Tina - 24 maj 2014 13:45

Idag är det Klubbmästerskap i dressyr.

En gång för väldigt länge sedan - då var jag med på min första och enda dressyrtävling - i samma stall, och jag hade en idé om att det skulle vara jätteroligt att försöka igen, men, ett trasigt lillfinger och en riktigt öm rumpa, kom i vägen.

Leia, är inte justerad, och hon ville gärna vara med - jättekul och väldigt modigt tycker jag.

Det är inte lätt det där, att vilja så vansinnigt mycket, träna, träna, träna och så tävlar man, och så blir det inte riktigt så där fantastiskt bra, som man hade tänkt sig.

Men med varje tävling och med varje utmaning får man mer rutin, och jag inbillar mig att man lär sig en hel del på det viset, framförallt om sig själv.


Uppladdning hemma i soffan, med avslappnat sällskap

 

 

 Leias humör pendlade mellan hopp och förtvivlan, ren skär glädje och riktigt ledsna tårar, och kanske lite, lite ilska också, men, när dagen var slut, så var hon i alla fall fast besluten, att om två veckor, då ska hon tävla KM i hoppning.

Härlig inställning tycker jag, och känner mig stolt som en tupp!


Det var en superfin kväll, massor av glada och duktiga ekipage och jag fotade så klart för glatta livet.

 

Wega var med och hejade på, och blev uppäten på kuppen
Framridning
Malin och hennes fina Amy var med och minglade lite. Amy är lite för ung för KM än, men Malin tävlade på Henny, och slog till och vann klass 3 på KM - Grattis Malin!
Fina fina Penny - som var riktigt ung, när jag red ponny på det glada 80-talet - hon gillar att tävla - speciellt när det är utomhus, och hon och Agnes, vann klass 2 i årets KM - Grattis!
Somliga i publiken är lite för små för att vara med på KM ännu
Hanna, Annika, Anna och Malin på prisutdelningen!  Grattis tjejer - superbra jobbat!
Leia och Mary, efter avklarad dressyrtävlingsdebut

Av Tina - 24 maj 2014 13:30

Avslutning med mina härliga och superduktiga mattar, hussar och valpar.
Matte vill träna på sitt, men Ruber han helt andra planer
Klassens busuge - Spock med sin matte
Zäta och hans matte tränar sitt, stanna kvar
Grace - en Springer Spaniel -  ville inte vara med på bild, men hon var på plats med husse och lillmatte.

Av Tina - 23 maj 2014 22:45

Leia hade tvärtomdag i skolan, och gick dit med shortsen bakochfram - obekvämt men kul.

På kvällen kom några kompisar på middag, och med sig hade de sin halvtidshund Yoda - en trevlig bekanskap tyckte alla våra hundar.

Mannen som matar hundar - han var så klart på plats med en hel pizza...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards