tinric

Alla inlägg under maj 2010

Av Tina - 31 maj 2010 23:15

Bloggar ikapp lite mer.

Måndag och avslutning på valpkursen.

Vi tränade på lite av varje, examensprovet klarade hela gänget av

galant, och sen var det dags för en liten runda med Rallylydnad så klart. 

  

Vilket jättetrevligt, duktig och härligt gäng!

Tack för att ni ville gå på kurs hos mig- Lycka till med era fina hundar!

Av Tina - 31 maj 2010 11:30

Bloggar ikapp lite...
Stadga - inte mina hundars bästa grej... men en fantastiskt bra grej att träna med hundarna, speciellt en så här varm och fin dag                    
Sen fick de springa i det höga gräset  det var visst kul
Oj, vad händer här? Ärtans huvud ser lite skevt ut... 

Av Tina - 30 maj 2010 20:15

Sol, söndag, härligt och vi är bara hemma och myser.

G-force fick vara på gränbete så klart.

Klippte ner lite äppelkvistar till marsvinen, men dem åt hundarna upp...

Av Tina - 28 maj 2010 14:15

Planeringsdag på dagis - då åker jag och mina fyra tjejer till landet!

Hundarna blir helt galna och börjar med att bara rusa runt och busa!

Ärtan hittade några roliga rötter som hon bara var tvungen att gräva,

bita och riva i.

Landet byggs om och Ärtan kollar att allt går rätt till.
Det var linor, stenar, murbruk och mycket annat att hålla koll på.
Jo då - barnen var också med, men de praktiskt taget bodde på studsmattan hela dagen - att de orkar!
Sen tyckte Hela att det skulle badas - Ärtan avstod å det bestämdaste.
Myror - jo då, det finns massor av myror på landet...

Av Tina - 27 maj 2010 22:26

Kolla in Liza och Wita på sin första Rallytävling - såååå tjusigt!

Av Tina - 27 maj 2010 12:30

En liten förarmiss gjorde att de blev snuvade på pallplatsen - men med höga 87 poäng (av 100) på sin debuttävling i Rallylydnad så lyfter jag på hatten och gastar GRATTIS!!!

Toppenbra jobbat!

Av Tina - 27 maj 2010 12:30

En skön promenad i det höga gräset - lagom tempo, lagom många hundmöten, lagom varmt - en bra promenad helt enkelt! 

Av Tina - 27 maj 2010 12:15

I går startade Vardsgslydnadskursen!

Ett glatt gäng med fem pigga unga hundar och deras mattar och en lill-husse fanns på plats i tisdags kväll.

Vi hann med massor av saker, och hela gänget skötte sig väl tycker jag.

Klart hundarna är nyfikna och lite frågande om varandra och

situationen, men... så fort mattar och hussar börjar träna koncentrerat

med sin hund, så glömmer hundarna ofta bort att bry sig om varandra speciellt mycket - precis som det ska vara!

Jag hade som vanligt roligt, och jag hoppas att mina deltagarna också

hade det. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards