tinric

Alla inlägg under juli 2012

Av Tina - 31 juli 2012 00:30

Idag hade jag valpkursavslutning, för ett härligt gäng.


Foto: Maria Nordin - Kennel Garpenborg

 

Petra, Stafan och Wilma har gått kursen, och är också goda

vänner, så efter kursen drog vi hem till oss och käkade kräftor!

Mmmmm vi älskar kräftor!










 

Av Tina - 29 juli 2012 00:30

Ärtan bodde hos Maria när vi var borta. Henne hämtade jag hem

direkt när vi landat.

Mössen passades av kusinerna och Hela av min mamma och pappa

på Adelsö. Vi stoppade in familjen och lite badkläder i bilen, och drog

alltså iväg till ön.






På landet bygger vi en häst.

Jag fixade öron och ett träns idag, och så målade vi dit en bläs, sågade ut en mun

satte dit man och pannlugg, målade ögon och vips, så var den klar!






Äntligen färdig, fin va!!!



Här sabbar jag min pappas image (säger han) genom att fota honom på en häst -

hästar är inte hans favoritdjur... inget djur är hans favoritdjur, säger han...


    

Av Tina - 28 juli 2012 00:15

Idag ska vi åka hem, men först var det simskoleavslutning för

Wille. Uppvisning med reklamTV-tema - kul, och med världens

uppslutning.

Tror varenda människa i hela området var där.






Leia vågade hoppa från trampolinen, och det måste visas!





Sen plockade vi lite snäckskal och så var det dags att plocka ihop och köra hem.



Tack Pontus och Anna för ännu en supersemester i ert härliga sällskap!

Av Tina - 27 juli 2012 00:00

En jättefin dag på Liseberg blev det idag.

Jag har aldrig varit där förr - jättekul, men helt sjuk kötid, så vi

hoppade över en hel del karuseller, men favoriten - Lisebergsbanan -

den åkte vi två gånger - fantastisk!!!










 

Av Tina - 26 juli 2012 23:45

Solen skiner, och då beger sig alla som har båt på Västkusten ut på havet,

så bara är det, och jag förstår dem.

Pontus och Anna har båt de med, så vi gjorde som alla andra!







Så fina hus!










Vi stannade och tankade, och då såg jag den här... fantastiska minnen i massor!!!

Tänk när vi var ute med "tjejbåten" vilka minnen!







Klippor, överallt är det klippor - fint!











Hur exotiskt är inte detta...

Anna och Pontus hade beställt räkor av fiskebåten.

Då hämtar man dem i hamnen, via båt, som drive in - häftigt!






 

Av Tina - 25 juli 2012 23:30

Liksom förra året, lånade vi ut hundar och möss och drog iväg till Anna och Pontus

sommarhus på Västkusten - härligt!






















Vi trivs - väldigt väldigt bra!


Senare på kvällen hittade Leia en liten Näbbus... för vad kan det annars vara, med en

näsan?!

antagligen hade en av husets katter tagit kol på den.

Barnen såg till att den fick en fin begravning, med blommor och gravsten.

Det var väl det enda som kan kallas sorgligt med denna underbara dag!


 

Av Tina - 24 juli 2012 23:15

Idag drog vi till Farmor och Farfar på Vätö.

Alex - Fredrics äldsta son - med familj, hängde också med.


Först plockade vi jordgubbar!










Sedan drog vi till badet - iskallt!!!






Det var bara vi som var där, så hundarna fick vara med och Ärtan for runt som en galning!



 

Sen vilade vi en stund, och jag hittade en festlig bok!


 





Vet tyvärr inte när goken gavs ut, men kul läsning var det ialla fall, och helt klart är

det att Släthårig Foxterrier var mycket populär då boken skrevs, det fanns säkert

15 sidor som beskrev den rasen, medan Staffen fick de här små raderna...  

Men kul att de fanns med överhuvudtaget.


        

Av Tina - 21 juli 2012 23:00

Vi drog iväg med barnen, mina bröder och Stefans barn, till

Siggesta Gård, och spelade lite fotbollsgolf - kul och alldeles lagom.













Håkan och Stefan delade förstaplatsen.


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards