tinric

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Är det slut nu? - Näää

Av Tina - 26 juli 2013 13:03

Svisch säger det, och så plötsligt känner man att sommaren är på väg mot sitt slut...

nästan innan den ens riktigt börjat.


Så käns det alltid tycker jag, men jag vet att det inte alls är sant.  Det var bara för att jag var tvungen att börja skriva in lite saker i almanackan - som gapat ganska tom sedan i juni - som den där känslan kom över mig - att snart är det slut...

Den här sommaren har dessutom hittills, bjudit på fantastiskt väder, och det är i alla fall inte jag borskämd med.


Freddan jobbar och jag och  alla mina tjejer bara går omkring och myser.

Vi åker på utflykter hit och dit, stannar på en fika lite här och där, promenerar med hundarna

tidigt och sent, långt och kort och ibland inte alls, badar och åker båt och bara njuter – helt underbart lyxigt!

Men nu är det dags att planera inför hösten.

Eller planera och planera föresten – insåg nyss att så där värst mycket planerande kan jag inte ägna mig åt än på ett tag.


För min del kommer hösten att  innebära en knäoperation – hur läskigt är inte det?!

Jag är livrädd för sjukhus och personalen som jobbar där, men efter att ha haft ett trasigt korsband i lite mer än tre år, så har jag faktiskt tjatat mig till en operation – hjälp, undrar om jag är riktigt frisk i huvudet?!


Jag har ingen aning om ifall jag är helt återställd på några veckor, eller om det tar flera månader. Doktorn säger att det tar minst ett halvår, andra säger att det tar tre månader – jag hoppas de andra har rätt.


Hur som helst, så vågar jag inte planera in några kurser efter operationen, men nu, när jag äntligen har ett datum för operationen, så ser jag att jag i alla fall hinner med en, kanske två, kurser innan det är dags.


 Mer om det alldeles straxt!


 
 
Marit & Bazz

Marit & Bazz

31 juli 2013 22:58

Jag håller fullständigt med dig om att det känns som att det är slut innan det ens börjat. Var det inte snö för inte så länge sen - hjälp!! Har inte hängt med alls i år men jag hoppas att det finns tid kvar att njuta innan den vackra hösten och allvaret börjar igen. Det verkar ändå som att ni haft en skön sommar - du och dina tjejer :-)
Vi ses snart! Kram

http://bazz.bloggplatsen.se

Tina

1 augusti 2013 11:33

Vi har haft det toppen!
Men alltså. Det måste väl fortfarande räknas som sommar tills skolan börjar...

 
Lena

Lena

1 augusti 2013 22:18

Önskar alltid när du skriver att jag bodde närmre då skulle jag vara den första att skriva upp mej på Rally lydnads kursen :))

Men hallå! sommaren är INTE slut! ;) augusti är en så underbar semestermånad :)) lite mörkt på kvällar & nätter, men annars är den super, så de så! hi hi ;) vi har alltid augusti semester & har redan varit lediga halva juli & tills den 27 augusti, vi tog i denna gång så vi fick en lååång ledighet tillsammans♥

Det enda jag skulle gruva mej för vad gäller en op. är sövningen, men den kanske dom fixar med rygg bedövning? eller så är det inte där skon klämmer för dej hi hi ;)

Kram & fin varm helg♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Tina

1 augusti 2013 22:48

Å vad roligt det vore om du bodde nära!
Jag håller med dej-augusti är toppen! Vad härligt med långsemester. Jag har ju värsta lyxen att kunna vara nästan helt ledig hela sommarlovet med barnen -underbart!

Jag gruvar mej mest för efter operationen tror jag... Man åker dit som frisk, och hem som sjuk... Inte kul :( inte heller kul att inte veta när jag kan känna mig rätt okej igen heller.men äh! Det blir nog bra .

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards