tinric

Alla inlägg under juli 2010

Av Tina - 31 juli 2010 00:15

Yes! Vi är helt ensamma ute idag, då kan Ärtan få springa lös en stund, fast hon löper - underbart säger hon, och far runt som en skållat troll!

Kolla - det är fullt med iglar i bäcken - äckligt!
Leia bygger lite
Vi hade gäster igår, och då fick Wega ett fe-spö - vackert!

Av Tina - 30 juli 2010 00:00

Alla mina tjejer ute i solen.

Hopp över vattenpöl - det är kul!

Med en hund som Ärtan, får man aldrig tråkigt

Av Tina - 29 juli 2010 00:00

Idag städade jag bland lite teckningar och hittade den här - som Leia

gjorde när vi passade Buster.

Idag ska vi åka och hämta Leia - oj vad jag saknar henne!

Men först tar jag och Wega ut hundarna en sväng.

På väg hem med vår trötta och nöjda stora tjej!

Av Tina - 28 juli 2010 23:45

Idag kom Fredric hem med en överraskning till Wega - en "fet-rockare".

"Var är fet-rockaren, jag ska rocka fett!"

Och som hon rockade - inte en enda skarp bild blev det, men kul hade vi!

Av Tina - 25 juli 2010 23:30

Jaha, men är det inte helt fantastiskt - det regnar idag också.

Kanske är det den enda gången hittills, sedan jag fick barn, som jag inte packat ner hela regnutstyrseln till hela familjen, när vi ska iväg någonstans, och självklart är det just den gången som det ska regna hela tiden...

Skit samma - i sandaler och jeans drog jag iväg med Eva-Lena och hundarna på promenad i regnet.

Vi trodde att stranden skulle vara tom idag, men där stod några barn och fiskade, så vi tog en skön, men blöt tur i skogen istället.

Söta Harriet pausar lite
Hela har ingenting alls emot sån't här väder
Sen bar det av hem till Stockholm igen, och vi avslutade en jättemysig helg med vägarbeten och köer, men vad gör väl det...

Av Tina - 24 juli 2010 23:00

Lördagen bjöd på trist och blött väder.

Då blev det utflykt till Söderköping, med några loppis-stopp - jag letar efter några prylhyllor till tjejernas rum, men... ingen lycka alls på den fronten.

Sen stannade vi till i en leksaksaffär, en restaurang på torget, vi kikade på en slussning och käkade vi supergod glass!

Det är så himla coolt med slussar - kolla här.

På bara några minuter sänks vattennivån  med kanske två meter!

Till vänster om sluss "dörren" ser man hur högt vattnet var från början - ända upp till kanten -  och på den högra - snustorrt!

Efter utflykten drog vi tillbaka till Skarpenberga och bara slöade, och så klart åt och drack vi jättegott, och hånglade lite med spotify, till sena natten - hur ofta händer det - inte ofta - inte för mig i alla fall.

Av Tina - 23 juli 2010 22:45

Idag drog hela familjen till Skarpenberga utanför Norrköping.

Eva-Lena och hennes familj har flyttat från lägenheten i sta'n och huserar nu mer i stort hus på landet - hur härligt som helst!

En stor del av tomten är i dagsläget utlånad till ett gäng kalvar - jättespännande, tyckte hundarna, och Ärtan gjorde sig många ärenden in i hagen under helgen, men jag såg henne aldrig våga sig riktigt nära kalvarna faktiskt.

Harriet
Åsa - min gamla Walles kullsyster
Min lilla piggelin som inte höll sig stilla mer än högst nödvändigt under första dagen hos våra vänner.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards