tinric

Alla inlägg under augusti 2010

Av Tina - 31 augusti 2010 16:30

Gick en rask promenad längs ett elljusspår idag - bra underlag för Helas knän, och lagom mycket upp och ner.

Ibland stannade vi och ballanserade eller gjorde andra kul grejer

 - fotade med min lilla kamera, och färgerna blev jättekonstiga, ser

nästan tecknat ut, och jag har inte gjort ett dugg med dem... någon som har tips på hur man får en mer "normal" färg???

Av Tina - 29 augusti 2010 00:15

Utbildning idag - Jag och Ärtan drog iväg på en dag med uppdatering av Rallylydnadsreglerna, och lite spel och lekar med hundarna efteråt - En jättebra dag.

När vi kom hem hängde ett paket på dörren - Ärtan hade fått födelsedagspresent (med det godaste hon vet) av sina världsbästa uppfödare! Hela fick en present hon med (vilken lycka). Idag regnar det, men är det o-regnigt i morgon så blir det presentöppning i trädgården för fyrbeningarna!

Tusen Tack!!! Maria och Mathias, säger Jag, Ärtan och Hela!

  

Av Tina - 28 augusti 2010 00:15

I går var jag ute med en hel bunt med tjejkompisar - det händer inte ofta - galet sällan - FÖR sällan, men det ska bli ändring på det känner jag. Oj vad kul vi hade!

Idag är jag jättepigg och laddad med massor av energi - ut i solen med hela familjen.

In progress...

Av Tina - 26 augusti 2010 22:45

Leia har ont i örat och Wega hade liiite feber i morse.

Men... som vanligt, behöver hundarna komma ut och springa av sig lite.  När barnen inte har någon större ork, då får jag hitta på alternativa promenader. Idag tog vi med oss en påse med leksaker och drog iväg. Det blev både uppletande, dragkamper och annat bus, och självkart massor av glada miner, skratt och bilder!

När vi var hemma igen, pimpade vi Leias troll - nostalgi!

Av Tina - 26 augusti 2010 21:48

Nej nej nej, det är ingen som varit elak och taskig mot mig!

(appropå mitt inlägg den 20/8).

Men... just den dagen hade jag bara sett och hört lite mer än jag kände att jag orkade ruska av mig helt enkelt.

Här är den - texten jag inte hittade då - Tack Marianne!

I dag sörjer vi en gammal kär vän som gått hädan, Sunt Förnuft, som levde med oss i många år.

Ingen är helt säker på hur gammal Sunt Förnuft egentligen var eftersom födelsedata sedan länge förlorats i en byråkratis utrensning. 


Sunt Förnuft kommer att bli ihågkommen för att ha skapat sådana värdefulla uttryck som: "Det är klokt att gå in när det regnar", "Det är tidiga fåglar som får den bästa masken"

Livet är inte alltid rättvist, och det KAN vara mitt fel"


Sunt Förnuft levde efter enkla, sunda ekonomiska regler: "Gör inte av med mer pengar än du tjänar!" och trovärdiga stadgar: "Vuxna - inte barn - har ansvaret."


Sunt Förnufts hälsa började försämras snabbt när välmenande men betungande regler sattes i system.


"Rapportering av att en 6-årig pojke anklagats för sexuellt ofredande när han pussade en klasskamrat".

"Tonåringar relegerade från skolan när de använde munvatten efter lunchen".

"En lärare förlorade arbetet för att ha gett en bångstyrig elev en reprimand"

Allt detta försämrade Sunt Förnuft.


Sunt Förnuft tappade fotfästet när föräldrar attackerade lärare för att de gjorde det jobb som de själva misslyckats med för att skapa disciplin hos stökiga elever.


Läget förvärrades när skolan tvingades ha föräldrars tillstånd för att ge en elev solkräm eller huvudvärkstablett men förvägrades att meddela föräldrar när en elev blev gravid och önskade abort.


Sunt Förnuft förlorade livsviljan när kyrkorna blev affärsdrivande och kriminella blev bättre omhändertagna än deras offer.


Sunt Förnuft blev helt ställd när du inte får försvara dig mot en inbrottstjuv i ditt eget hem och tjuven kan stämma dig för övervåld.


Sunt Förnuft gav slutligen upp och ville inte leva mer när en person inte kunde förstå att en ångande kopp kaffe var het - spillde den i knäet - och fick ett enormt skadestånd.


Sunt Förnuft föregicks i döden av sina föräldrar, SANNING och FÖRTROENDE- sin livspartner GOTT OMDÖME, dottern ANSVAR och sonen FÖRNUFT.


Sunt Förnuft överlevdes av 4 styvbröder: "JAG VET MINA RÄTTIGHETER", "JAG VILL HA DET NU!" "DET ÄR NÅ'N ANNANS FEL" och "JAG ÄR ETT OFFER"


Det var inte så många som deltog vid begravningen eftersom få förstod att Sunt Förnuft var borta för alltid.

Om du fortfarande minns Sunt Förnuft skicka detta vidare - om INTE - gör som de flesta - INGENTING

Av Tina - 25 augusti 2010 22:53

Hela Fyller 6 år idag! GRATTIS min fina svarta hund!

Har man födelsedag, måste man ju få göra någonting man gillar!

Visst, det regnar ute och barnen är sjuka, men otroligt pigga mellan varven, så... jag packade in hundar, ungar och lite Rallygrejer i bilen, och drog iväg och tränade lite Rallylydnad. Ärtan tyckte det var lagom kul i regnet, men Hela har ingenting emot att vara ute i regnet om man gör någonting kul!

Leia och Hela gjorde lag - Leia har inte provat Rally förut, och tog sin an uppgiften på fullaste allvar.
och Wega (som vägrade ha regnkläder på sig) och Ärtan, var också superduktiga - så klart 

Bästa skylten - tycker både hundar och barn

Av Tina - 24 augusti 2010 22:00

Jaha, efter en vecka i skolan och på dagis, så var det dags för sjuka barn.

Feber med allt vad det innebär.

Både Wega och Leia har fått bacillen, och orkar just ingenting idag.

Ärtan tycker mest det är mysigt, för då kan hon ligga och trängas, gärna på någon, i detta fall Leia.

Medan barnen mest bara låg stilla, så städa jag hos marsvinen.

Sen provade jag på att göra Krabbelurer, till lunch - mina blev inte alls så där fina som på KrutRut-Lisas blogg, men goda!

Wega öste kanelsocker på dem, medan Leia käkade sina med sylt.

Sen tog jag tag i ett projekt som blivit liggande hela sommaren.

Mitt skrivbord, det är fult som stryk, och mycket mer shabby than chic. Köpte vaxat/plastat tyg för länge sedan, och idag fick jag tid att klä om det - å vad skönt att stryka den surdegen från min, alltid lika långa "to do"-lista.

Av Tina - 23 augusti 2010 16:11

Är du sugen på att lära dig massera och stretcha din egen hund?

Anmäl dig hos Heart of Gold Hundcenter, där jag ska hålla i en Massage och Stretchingkurs på två tillfällen.

Kursen är i Järfälla, Stockolm den 21:a och 28:e oktober.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards