tinric

Alla inlägg under augusti 2012

Av Tina - 12 augusti 2012 22:22

I dag åkte jag och husets alla tjejer till ängarna för att få rusa av sig lite.

Wilma fick åka med Ärtan i buren, och skötte sig fint.

Efter promenaden tog hela gänget plats i bilen igen, och jag tänkte att vi

skulle passa på att träna lite - alla måste stanna på sin plats en liten stund, fast

dörrarna är öppna.

Alla var med på noterna och väntade lugnt.


Efter en minut eller så, tyckte Wilma att det fick vara nog, och bestämde sig för att

hon ville hoppa ut igen.

Jag sa nej, och då tyckte hon att jag var taskig - kolla vad den knasiga hunden gjorde då...

Först blänger hon på mig och sedan går hon och lägger sig bakom Ärtan och glor rätt in

i väggen - hon är en festlig typ, den där Wilma.


Nu har hon åkt hem igen, och det känns lite tomt tycker jag... 

Tack för lånet Petra och Stefan! 

Av Tina - 11 augusti 2012 22:00

Medan vi var i Dalarna passade ju Wilma och henns familj hus och hundar.

Wilmas matte och husse skulle på bröllop i dag, så då stannade Wilma

hos oss.

Jag promenerade med hundarna medan Wega cyklade.


Hemma igen, då blev det bad i liten pool


Sedan tog bästa valpvakten Ärtan över passningen av Wilma på bästa sätt










Leia tränar på att hjula och börjar få till det riktigt bra.


Kräftpartaj på kvällen i glada vänners lag - hur trevligt och glatt som helst!


Freddan hade på sig sin jobbiga kräfthatt hela kvällen - otroligt snyggt!


Anders


Mattsson


Freddan


Wega


Det här är jättemysigt att se!

Hela låter Wilma ligga i samma korg, riktigt nära.

Det är det inte många som får göra - Antar att Hela givit Wilma ett VG i uppförande

annars hade det aldrig hänt.

Mina hundar är bäst!   

 

Av Tina - 10 augusti 2012 21:45

Min släkt gillar djur, det kan man se, och det gör ju vi med.

Barnen tyckte vi var i himmelriket!

På vägen hem pratade de inte om annat än om att de också ville ha massor av

hundar, hästar, hönor, katter och kaniner, och jag förstår dem.

Låter precis som jag, när jag var liten.

Som grädde på moset passade vi på att åka och hälsa på min faster Margot (Kennel

Candygolds) innan vi åkte hem.

Wega ville genast ha med sig en liten svart Chihuahua hem, och Leia tyckte att vi

skulle fråga Margot om vi inte kunda ta med oss ett gäng Papilloner   


Tusen tack till alla mina släktingar som tog sig tid med oss på superkort varsel, och

extra tack till Jennie och Peter, som lät oss husera på deras övervåning under några

dagar.

Här kommer några bilder från när vi hälsade på hos Margot.










 

Av Tina - 9 augusti 2012 21:30

När vi rodlat och käkat glass, så drog vi till min kusin Annika och hennes Lasses hus.

Där blev det fika och massor av glada skratt.

Sysslingen Moa, tog hand om våra tjejer och visade dem bland annat hönsen.

Leia fick döpa en en namnlös tupp, och Wega en höna - hur häftigt är inte det?!


Så... får jag lov att presenter tuppen Jim och hönan Fjäder!


Här är Annika och Lasse föresten, de är duktiga på att inte komma med på bild, men

den här gången hade de inget val!


Kolla in katten Rocky!

En härlig bekantskap som har onödigt många tår, men en härlig personlighet! 


Kolla in - framtassarna ser  ut som tumvantar - fint!

 

Av Tina - 9 augusti 2012 21:00

Här käkade vi glass och gick vi ut på långa bryggan!





 

Av Tina - 9 augusti 2012 20:00

Har du chansen att testa, gör det, vi hade hur kul som helst!

Av Tina - 9 augusti 2012 18:41

Tidigt i morse tog min kusin Jennie med sej mig och mina tjejer på en liten promenad med och på lilla söta miniatyrhästen Panck!
Snacka om drömstart på dagen...
Att Panck tidigare arbetat på cirkus, gör det hela dessutom ännu mer exotiskt.

Av Tina - 8 augusti 2012 19:30

När vi var framme i Dalarna, så gjorde vi ett kort stopp hos min kusin Jennie och

hennes Peter. Sedan åkte vi för att hälsa på min faster Elsie och min kusin Eva.


Här bor det ett stort gäng hundar av blandade raser och åldrar.

Himmelriket för mina hundälskande barn!



Leia och Norwichterriern Asta kom bra överens


Här är det Tibetanska Spanielgänget in action. Norwich-Asta hänger på och en av

husets Bichon Havannaiser håller sig i närheten


Pusskalas


Fina Annie, 13 år gammal


Wega och minstingen - Cavalieren Pepsi


Här har Wega en annan kompis - Tibben Dottie


Leia och gamla Leonbergern Lovis



 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards