tinric

Alla inlägg under augusti 2010

Av Tina - 16 augusti 2010 21:03

Idag var det dags för Leia att börja i 6-års, eller förskoleklass, som det kallas - hur spännande som helst.

Wega bytte grupp på dagis, och det var spännande det med.

Sommaruppgiften hon fick innan lovet, var att ta med en bild på någon eller någonting, som gör henne glad.

"Då vill jag ta med en bild på min telefon"

Och... visst blir man glad av den här! 

Wega käkar glass med en "huvudmassör" på skallen   

Marsvinen var det ett tag sedan jag fotade, de är lika söta som vanligt.
Wega badar på sitt eget lilla vis, men sen fastnade hon i hinken, och då var det inte lika kul längre... 

Ärtan verkar vara frisk nu, men i morgon tar vi prover hos Astrid så att

vi är helt säkra. Med lite tur så behövs ingen operation, och i så fall, ska jag kolla upp någon kul utställning att åka på - som jag längtar!   

Av Tina - 14 augusti 2010 22:00

Oj!

Tiden visslar förbi och jag har superlång semester och bara latar mig.

Har inte skrivit något blogginlägg på evigheter, men nu är det dags att blogga ikapp lite, så jag bloggar baklänges.

Ärtan fyller 3 år idag!

Stort grattis till min helt underbara hund!

Vi firade henne med en promis i vad som kändes som våtvarmt omslag.

Sen fick hon och Hela kalasa på varsit stort ben. Då går Ärtan och

gömmer sig, i skuggan någon stans, och tok-gnager i flera timmar!

Medan jag och Fredric målar lite, så har hundarna sitt ben-kalas. Hela tycker det är viktigt med bra underlag när hon äter ben - en matta är mycket bättre än gräs tydligen...

Av Tina - 13 augusti 2010 22:15

Idag drog vi till stan med tjejerna och gick på bio. Wegas första! Vi såg Winx - ett fantastiskt animerat äventyr som tjejerna älskar.

Vi käkade glass på konserthustrappan och sen drog vi hem till hundarna, badade och hoppade i studdsmattan - en härlig dag igen!

Wega ser en guldmålad man som gör pantomim på drottninggatan.
Wega showar i poolen
Leia tränar volter

Av Tina - 12 augusti 2010 22:30

Idag är det kräftkalas i glada vänners lag.

Innan gästerna kom, tog Hela ett dopp i poolen, och Ärtan står flåsande och tittat på - hon har ännu inte förstått tjusningen...

Wega pillrar lite på en kräfta, men är inte precis galen i dem.
Detta är väääärldens godaste bröd - Aprikosbröd från Gateau - helt fantastiskt!

Av Tina - 11 augusti 2010 22:45

Vi håller på att göra om lite i tjejernas rum, och idag var det dags för Leias gamla säng, att flytta till landet. Hela familjen hängde med, badade, slöade och åt gott - vi hade en toppendag!
Jag hade en rådjurshals i frysen - den tog jag med till hundarna. Min lilla lillebror fick den äran att dela den - matchostyle - med yxa på huggkubben så klart.

Ärtan var liiiite närgången, och nappade faktiskt åt sig köttet innan Håkan hade delat det.

Så hon fick order om att ligga plats en bit ifrån och vänta - något otåligt kan man se...

Ärtan höll sig sedan sysselsatt rätt länge, så långt bort från oss hon kunde, utan att lämna tomten. Vid det här laget vet de vart gränsen går, fast det inte finns något staket - dom är duktiga mina fyrbeningar!

Av Tina - 9 augusti 2010 23:00

Leia är hos en kompis, jag pysslar lite hemma, Fredric jobbar och Wega, hon har huvudet upp och fötterna ner, eller tvärt om.

Och på kvällen åkte jag hem till Malin och masserade hennes fina Rex.

Av Tina - 7 augusti 2010 23:15

Kennel Kronsäter firade 20år, och hade kennelträff tillsammans med Kennel Cometstaff.

Jag fick komma och gästspela!

Jag berättade om, och alla fick prova på - Rallylydnad och lite olika trix.

Jag fick träffa massor av härliga hundar och deras hussar och mattar som jobbade på och var superduktiga.

Jättetack för att jag fick komma, och tusen tack för mat, husrum och massor av trevligt sällskap!

Inte en enda bild tog jag själv - men, på Kronsäters och på Cometstaffs hemsidor, där finns med massor.

Av Tina - 6 augusti 2010 23:45

Idag bar det av till härliga Kolmården!

Fullt med sol, getingar och massor av andra djur så klart!

Präriehund
Trött Nallebjörn
Jäspande och klart oblyg Järv
Konäsa
Ja vad heter den här rackaren som ser ut som ett enormt marsvin?

Wega och Fredric tar en liten paus - med sommarens, kaske bästa

investering - en dramaten! Helt suverän en dag som denna!

Tigrarnas inhängnad var urläcker!
Vildhundar av någon sort - lunchdags
Leia vilar benen
Delfinshowen - dagens höjdpunkt!
Helt underbara djur - vänligheten bara lyser om dem!
Härlig stil

Sen åkte vi på safaritur
Giraffbebis - så söt!
Lamabebis
Vildhundarna var det fart på
Nallen badar bland alla vattenväxterna  - inget bra foto genon bilrutan tyvärr
Det sista vi såg var en hel drös med lejon och deras ungar - jeklarns vad stora de är! När vi tackat för oss så drog vi hem och käkade kräftor!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards