tinric

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Hela leker Pluto

Av Tina - 17 juni 2013 22:00

Hon kanske inte är helt hundra min svarta fina hund...

Idag fick hon ett märgben för första gången på evigheter.

Jag släpper ut henne, så att hon kan äta i lugn och ro, ensam ute,

eftersom hon så lätt blir stressad och äter ben som om hon aldrig mer

ska få någonting att knapra på, någonsin igen.

När hon varit försvunnen bakom "friggan" ett tag, så tittade jag till henne

och vad gör hon då?

Jo... hon är i full färd med att begrava benet under en hel hög av jord.

Hon puttar jord, med nosen, över benet och har hunnit göra en rätt ordentlig hög

i ett hörn - Precis som Pluto gör, i Kalle Anka.

Hon ser helt drogad ut på ögonen och tittar knappt på mig, utan jobbar

väldigt målmedvetet med att begrava benet.


Jag pratar med henne och tar helt enkelt bort benet. Hon vill helt tydligt inte äta upp

det, och eftersom Ärtan inte kan äta nötkött, så måste benet väck, innan jag kan släppa

ut Ärtan.

           


Jag visar Hela att jag tar benet, och då slutar hon att putta jord i hörnet av tomten,

och går till ett annat ställe, för att gräva lite till, och så börjar hon att rulla sig och åla

runt i jorden, för att sedan lägga sig ner och se ännu knäppare ut än innan.



Efter en liten stund, skakar hon på sig, och så är hon sig själv igen.

Himla märklig hund jag har ibland...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards