tinric

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Tina - 15 augusti 2011 15:56

Världens härligaste hund, hon bor hos mej, och hon har fyllt 4!!!

Hur snabbt har inte de åren gått?!

Vi firade med hallonsorbet och hoppas på många många fler härliga år

tillsammans!


   

Av Tina - 15 augusti 2011 13:45

Idag var det så höstigt ute att jag fick lite panik, kände att jag ville försöka

hålla kvar sommaren ett tag till, såvi åkte till blomaffären och köpte massor

av nya växter och några nya krukor och lite annat - logiken i detta???

Ingen aning alls...

Men det kändes helt rätt och det blev jättefint - tur det, för det var

egentligen alldeles för dyrt...







Det var rea i blombutiken och jag blev helt kär i de här supersöta knubbiga

kopparna med lite svajiga fat och en bullig skål - dagens fynd!



Sen regnade det, det spöregnade, så tjejerna och hundarna ville vara inne,

och jag fick fullständig arbetsro ute, - underbart, oj vad jag grävde och klippte

och rensade och fixade. Visst var jag blöt, genomblöt, men det var inte viktigt.


Otroligt nöjd med mej själv ombytt och varm, gick vi till vår nya granne -

"Kinesen" och köpte med oss middag hem - Har du vägarna förbi Bromma

och är sugen på Kinamat, så rekommenderar jag verkligen detta ställe.

fantastisk mat!


 

Av Tina - 15 augusti 2011 13:30



Sen var det förstås provsmakning


Sen fyllde vi Helas vattenskål/pool


Sen rensade jag och klippte och fixade i trädgården

 







Sen fick det vara nog med fixandet, så vi drog ner till badet.


 

Av Tina - 15 augusti 2011 13:30

Det är någonting speciellt med tomater... Jag tycker de är jättegoda, har läcker form, glada färger, ja, jag gillar dem helt enkelt.

Här är mammas monstertomater


 

Av Tina - 15 augusti 2011 13:15


Av Tina - 15 augusti 2011 13:00

Jag är gift med en kräftoman!!!

Fredric tycker man kan äta kräftor jämt,

Så... under augusti, brukar vi faktiskt göra det   







 

Av Tina - 15 augusti 2011 00:04

Sista dagen på västkusten, den var halv, och spenderades på stranden

igen - urläckert med alla krabbor, sjöstjärnor, snäckskal, småfiskar och

annat. Att gå och bada, blir så mycket häftigare här, än hemma.


Tusen tack Anna och Pontus, för några superhärliga dagar!




 



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards