tinric

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Lite grinig faktiskt

Av Tina - 4 februari 2011 13:29

Alltså, is is is, överallt!

Svarta hunden är jätteledsen och vill inte röra sig, eller jo, hon vill

springa tillbaka till bilen, eller där hon tycker att bilen borde stå - hon

blir så blockerad att hon glömmer vart den egentligen är helknäppt...

och rätt jobbigt. Så vi är osams när vi är ute, vilket inte alls förbättrar situationen...

Röda hunden - far runt som en galning och jag tycker att hon borde

veta bättre...

Sen började det snöa, spö-snöa!

Skulle haft en lektion i förmiddags, men den ställde jag och hussen in

pga vädret - vilken staffe med självaktning vill träna på någonting alls, 

i spösnö?!

Hemma körde vi lite klickerträning, som kompensation för den ur-kassa promenaden.

Sen läste jag en artikel i Brukshunden igen. Läste den redan igår och tyckte inte om den alls, och inte tyckte jag den var bättre andra gången.

Nej, man måste inte gilla allt man läser, men detta var en debattartikel,

så jag skickade faktiskt in några rader till redaktionen. Det har jag aldrig gjort tidigare, men nu kände jag att det var dags. Jag är ju medlem i SBK, och kände att jag borde reagera. Ja, vi får väl se om de bryr sej, för jag tror inte jag är ensam om att skriva om just denna artikel, men man vet

ju aldrig...

Nä! Nu får det allt vara slutsurat för idag!

 
 
Ingen bild

Camilla

4 februari 2011 14:19

Trevlig helg på dig också! Kram!

 
Ingen bild

Mille

4 februari 2011 14:20

-Har du knickedicken med dig?
-Alltid skulle min sambo säga...ha...haaa!!
Lite gladare nu?
Kram

Tina

4 februari 2011 14:23

hahaha, jo då, jag är lite gladare nu.

 
Ingen bild

Marit

5 februari 2011 16:40

Hej igen! Gick på länken till Ullas hunddagis och hittade väskan, som jag antar att du köpte där. Ska titta lite bättre innan jag frågar nästa gång:-)

 
Peggy m flock

Peggy m flock

8 februari 2011 12:51

Näää,. sa jag så då? Ja, då kan man verkligen säga att man ändrat sig ;) Visst,.. tikar är ju mysiga på många sätt (de pissar ju inte högt mot en massa saker tex) men efter dessa år med tikar så är jag trött på alla löp som alltid ska störa på ett eller annat sätt ;)
Kram på er!

http://www.kennelreloads.com

Tina

8 februari 2011 12:58

haha, jaa, det sa du faktiskt, man jag fattar - Ärtan löper nu och även om jag inte har någon hanhund hemma, så är det lite strul känner jag - senast idag kom en hanhund utan matte springande och villa vara med oss - inte kul...

 
marina

marina

10 februari 2011 17:30

Hej.
Har du något bra tips på läsning om klicker?
Marina med Vera och Elsa

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Tina

10 februari 2011 21:09

Hej!
Jag håller själv på att läsa "Klickerträning för din hund" Canis förlag.
Den är toppen - förklarar enkelt och har massor av praktiska tips på vad man kan träna in med klicker och förklaar hur man tränar in de olika stegen för att nå det slutbeteende man vill ha - enkelt språk också, det gillar jag.

 
Liza

Liza

11 februari 2011 08:34

Hej Tina, tyckte inte om artikeln i brukshunden heller. Bra att du som är så staffe kunnig och erfaren debatterade tillbaka!

Kram Liza

http://witastaff.blogg.se

Tina

11 februari 2011 10:44

Hej!
Tack du, vet inte om det gör nytta, men att inte säga nå't det tror jag är illa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards