tinric

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Tro't eller ej...

Av Tina - 3 april 2010 20:45

Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra raser jag är intresserad

av -än staffar... inte många andra raser, men några...

När jag nu var på "Lilla" utan hund, så passade jag på att titta på Petit brabancon en stund. Jag tittade på både hanar och tikar och jag har absolut inte någon koll på rasen, men i mina okunniga ögon var de väldigt ojämna, i storlek, så jag har faktiskt inte en enda aning om hur stor en Petit ska vara för att vara "rätt". Bedömningen hjälpte mig inte ett dugg på det planet, så... jag ska fortsätta läsa och leta på nätet, så får jag se om jag fortsätter att vara intresserad av rasen eller ej. En sak jag såg som var gällde alla hundarna - med några väldigt få undantag - var att hundarna var väldigt pigga, allerta och föriga, och det gillar jag!


En annan ras jag är sugen på är Fransk Bulldog. Fantastiskt trevliga hundar, och sedan "Stora Stockholm" har jag en klar favorit - 

Petit Libelle Chaplin "Charlie".

Charlie har också begåvats med en synnerligen trevlig och duktig matte - Marlene.

Så... jag spenderade en hel del tid vid Fralle-ringen, mestadels med Charlie, eller någon annan glad Fralla i knät - mysigt.

Måste passa på att tacka Marlene för att du är så supergullig och kunnig och uppdaterar mig på Charlies valpar och annat som rör rasen - du är verkligen toppen!

(Matte Marlene i bakgrunden till höger)

Eftersom jag är något av en "rörelsenörd" så tittade jag så klart på hur Frallorna rörde sig, och på hur deras bakbensvinklar ser ut  - hmmm, det finns många med väldigt raka bakben, och det är inte så jag vill att min eventuella Fralla ska se ut... men... alla Frallor jag träffade, och deras mattar och hussar var supertrevliga, pigga och glada, och det är ett stort plus! Det säger en del om rasen tycker jag - är ägarna glada och trevliga, tenderar hundarna att vara lika dana.

Det gick inte jättebra för Charlie den här gången, men... i mina ögon är han helt suverän!

Passade på att busa och fota lite så klart.

 
 
trevligt sällskap vid ringside

trevligt sällskap vid ringside

6 april 2010 00:04

Hej!
Tack för riktigt trevligt sällskap på Lilla Stockholm.
Läste precis ditt blogginlägg å tittade på mästerfotografens fina bilder.
Kom på att jag satt å log för mej själv när jag läste alla fint du skrivit om både Charlie och mej... Tack!! de värmer verkligen!
Tycker det bara e superskoj å prata om ett av mina stora intressen här i livet.
Hoppas vi ses snart igen!!
Sköt om er!
Kramar Marlene & Charlie

http://www.charlieoharry.se

 
Marianne

Marianne

6 april 2010 11:19

Men, hur avis blir jag inte nu då!!!!!!! Charlie-gos & -bus.... Avis, avis, avis! ;-)
(För övrigt hoppas jag du lägger ner brabacon-tankarna.......)

Skönt att ordningen är återställd hemma nu? Ärtan ser ut att vara nöjd iallafall :-)

/kram kram

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

7 april 2010 16:21

Vilken otroligt söt fransk bulldog.. =)
Killen här hemma är ju sugen på en sån men jag försöker förklara att det bara är staffar som gäller.. går väl sådär! Ska åka över till en kompis o hennes franska bulldogbebisar när dom kommer o är några veckor.. Gäller o blunda hårt så man inte får med sig någon hem.
Tror dessutom att hon är med på din bild där även charlies matte är med på :)
Hoppas allt är bra med er!
//Elin & Alte

http://emblaoalte.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

7 april 2010 22:15

Marianne - klart du är avis - men du hade säkert jättekul på jobbet :0)
Har du lite "inside" om brabanconerna - låt mig höra!
Ja men visst är min prinsessa hemma igen, och jag är nog mer nöjd med det än vad hon är - jättemysigt!

http://www.tinric.com

 
Tina

Tina

7 april 2010 22:19

Men Elin, det skulle väl vara jättemysigt med en liten Fralla - det ena behöver inte förta det andra - men oj vad jag förstår att det kommer att bli jättesvårt att inte bara råka få med sig en liten sötis hem när kompisen har valpar. Du kanske tänker heeelt annorlunda när du sett de små liven - inte helt olika Staffevalpar fram till att öronen reser sig :0)

http://www.tinric.com

 
Elin

Elin

11 april 2010 00:53

Jo det vore underbart härligt med en fralla..
Men staffen har stulit mitt hjärta totalt här hemma. Men vi är ju två som ska bestämma om nästa hund.. Men ska nog övertala sambon om en staff till :p
Men blir det inte en staff ska det helt klart bli en fralla. Dom är nr 2 på min ösnkelist bland hundraser =)

Vi funderar förresten på att köra rally lydnad för dig framöver. ;)
Killen vill så gärna gå någon kurs med Alte. =)

http://emblaoalte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards